Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Saturday, November 1, 2014

Fenomena Cok Kembong

Inilah Cok Kembong, mulat-mulat seperti tanganku..ekeke..

hellooo...

Ini cerita malam tadi, kami sekeluarga takde makan -makan malam..(maksudnya tak makan nasi) hehe..suami okey aje, sebab di sebelah petang tu kami pekena laksa penang di warong tepi jalan berhampiran rumah kami. Sedap laksa tu, tempat pun ok, strategi dan tak kotor sangat seperti sesetengah warong di tepi jalan. tapi sayang, takde pelayan, lepastu menu hanya satu itu aje, dan ada cendol mahupun ABC, opss ada satu gerai lagi tu coconut shake dan juga jagung manis. ok lah yang tu kan.. sebenarnya kami nak makan rojak, ini kali kedua kami ke sini, teringat masa kali pertama tu ada menu rojak tu pasal kami pergi lagi.hehe.. Ok lokasi nya berdekatan Caltex Kota Perdana, Bandar Putra Permai. 

Berbalik kepada foto di atas..ececehh..hahaa...cantik tak saya ambil gambar Cok Kembong tu?? Sebenarnya malam tadi ada perlawanan bola sepak Piala Malaysia, JDT vs Pahang..
Pahang Menang yer..dengan penalti 5-3..hihii...sebenarnya saya tak tengok pun pada awal perlawanan tu, tapi di sebabkan suami pesan tolong tengok, dia dah mengantuk sangattt...okla kita pun tengokla jugak..hehe..ehh,,malam tadi makan apa? kata tak makan nasi kan..aahh laa..huhuu..anak-anak makan laksa yang kami tapai kat warong tadi..senang ibu dia tak yah masak, sambil suami layan bola tu...(tengok kot laptop..Tv takde kan..) isteri nya ni pun ke dapur buat cok kembong ni..sebenarnya saya tengok kat fb friendlist, Kak Juliati Homemade Bake House dan juga Blogger Kak Azlita Masam Manis...Kalau ikut kak ju, caranya camni yer

+ 3 cawan tepung gandum
+ 3 cawan air panas didih
+ 1/2 tin susu pekat
+ sedikit garam

Mudah bukan? Saya just buat 1 cawan tepung gandum dan susu pekat tu saya letak dalam 3 sudu, nak bagi ada khasiat sikit saya letak 1 sudu Meal Shakes Shaklee..memang sedap lah cucur ni..

Anda juga boleh letak ikan bilis, jagung dan lain-lain lagi..

Selamat Mencuba!!

No comments:

Post a Comment