Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Wednesday, November 5, 2014

Ilmu Baru Godek!

hello..

Sumber Google

Dari malam tadi saya duk usha dengar baby carrier ni tau..adoii pening kepala,..sebenarnya sebelum ni saya memang tau pasal gendong anak ni, tapii tak ambil tahu sangat, tak mendalami dan tak buat bacaan pun. Kemudian saya join group Babywearing Malaysia dan adalah lagi group yang seangkatan. Wow ramai yang berBW (BabyWearing) ni, dalam group tu saya silent reader aje, macam-macam shortform diorang ni. Tak faham mana pun. Now saya ada buat bacaan sikit-sikit. Ada banyak jenis rupanya baby carrier ni. dan rasanya nak pakai kan untuk anak kedua walaupun umurnya dah nak masuk 2 tahun, memandangkan sekarang saya banyak kali keluar rumah atas urusan kerja-kerja suami. Sebelum ni selalu gak keluar tapi ok lagi sebab pergi kedai aje, pos barang itu aje. dan saya berhajat nak berBW untuk anak yang seterusnya..hehhe..cepat mikior tu..tak wujud pun lagi si comei ke3 kami..kihkihh..

Yang saya duk baca ada beberapa jenis. Antaranya

  1. Ring Sling (rs)
  2. Wrap
  3. Mei Tai
  4. Soft Structure Carrier (ssc)
  5. Pouch

Yang ni saya printscreen daripada group yang saya join tu..cari dalam Fb yer..
Saya ni memang totally zero lah tu pasal..ketinggalan sunggoh..





Macam tak nampak aje gambar kat atas ni..hehe..
maaf entri ekspress ni..nanti will update again. 


Cantik kan yang atas ni...maybe yang ini sesuai untuk anak saya yang dah umur 20 bulan tu..hehe

Saya tengah mencari-cari ni yang preloved aje lah sebab tengok harga boleh tahan 300-400 jugak..huhu,..

Ini lah anak ku yang super cute!!


Gambar hari ini 5 Nov 2014, semalam 4 Nov genap 20 bulan okeii..dan masih menyusu badan. @_@




No comments:

Post a Comment