Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Saturday, November 22, 2014

Bagaimana Ingin Kekalkan Pengeluaran Susu Badan?

Bagaimana Mengekalkan Pengeluaran Susu Badan?

Tuan Puan, 

Anak saya sudah menjangkau usia 1 tahun 8 bulan bermakna sepanjang usianya saya berikan susu badan dan kadang kala dia juga diberi susu formula@susu kambing kepunyaan abang nya..sebab jelous tengok abang dapat minum botol,itu pun sekadar main2..susu ibu juga menjadi pilihannya.

Alhamdulillah, pengeluaran susu saya maintain..baju saya masih basah tapi tidaklah seteruk dulu sebelum anak saya mula makan makanan pejal hingga kan saya terpaksa kerap kali tukar baju.

Saya enjoy bf anak saya, yer..terutamanya bila fikiran saya tenang dan hanya fokuskan dia..selalunya malam, waktu nak tidur. Ketika itu lah saya dapat panjat kan rasa syukur dan rasa sangat bertuah di kurniakan susu badan yang banyak.

Tempoh penyusuan ini mungkin tak kan berjaya saya lalui jika saya langsung tak ada sokongan suami dan suplemen yang saya ambil. Ya. Suplemen! Suplemen mampu menokok tambah kan apa nutrisi yang kurang dalam badan saya. Tapi semuanya dengan izinNya jua. Apa-apa pun mintalah dari Allah swt.

Niat asal saya mengambil suplemen atau makanan tambahan adalah untuk meningkatkan tahap kesihatan yang baik demi anak-anak dan keluarga tercinta. Selebihnya datang dariNya.

Sekian sharing dari saya petang ini. Semoga beroleh manfaat.


P/s: Saya ambil suplemen Shaklee, antaranya ESP, MealShakes, Alfalfa Complex, Vitamin C, Omega Guard...dan ada beberapa vitamin yang kadang-kadang saya ambil bila perlu sahaja seperti Vitalea With Iron, Ostematrix, B Complex.....banyak ke sikit? hehee...bukan nya ambil hari-hari atau sekaligus..normally saya memang rajin makan Vita C, Omega dan Alfalfa..(^V^)'



No comments:

Post a Comment