Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Wednesday, November 5, 2014

Senaman Terbaik Bagi Seorang Wanita

Ini dipanggil senaman Giant Jump tauuu


Assalamualaikum...Khamis datang lagi..hehee...makna nya esok Jumaat,,saya suka Jumaat..rasa macam legaaa sangat!

Entri kali ni sebenarnya mengimbas kembali sewaktu umur saya belasan tahun, muda remaja. Ok, nak tau anak-anak ibu, para pembaca budiman,, dulu saya ni selalu sangat mendapat kata-kata yang saya rasa negatif,,still ada lagi tapi takpe mak okey ajew..hihi..sebab saya pun kadang-kadang kata kat anak sulong..(apala ibu ni kan..abang)..tau apa kata-kata itu? LemBik!! yer lembik..memang lembik lemah longlai,,buat kerja lambat..hehe..Allah apa boleh buat..bila selalu dapat kata-kata camtu..ni orang terdekat aje yang suka mengata ni..siapa lagi kalau bukan adik beradik sendiri. Takpelah Allah yang jadikan kita berlainan, tapi saya tak kisah pun apa yang mereka suka kata. Kemudian, apa yang saya buat? saya masuk kelas seni pertahanan diri iaitu taek won do, masa tu baru ada kat kampung. Saya masuk senyap-senyap, tak cakap kat sesiapa pun asalnya. Padahal yuran amik duit ayah..hehe..sorry lupa dah berapa RM yuran bulanan, tapi murah aje. dan seminggu sekali aje, setiap petang sabtu. Seingat saya.. rasanya bermula pada tahun 1998, semasa saya di tingkatan satu. Coach nya seorang polis trafik non muslim, macho wei..haha..macam pelakon Taiwan, hero cerita For Better Or Worse..(ingat cerita ni sebab best giler, dan hero heroin yang cantik!!) tapi coach saya ni mata nya cam juling sikit..itu kadang-kadang la..(habis teliti) hihii..ok stop sini je, 

sambung cerita belajar ilmu pertahanan diri....bagus sebenarnya kalau kita beri pendedahan seni pertahanan diri kepada anak-anak tau..sebab bagus untuk kesihatan juga..saya pun masa tu la saya work out,buat senaman ringkas tapi masyaAllah lepas habis latihan, bangun pagi esok seluruh badan sakit! Ok..insyaAllah ada masa lagi, saya akan cerita tentang Taek Won Do ni yer, masih simpan kenangan-kenangan best belajar TWD ni..!

saya search senaman arini, dan saya jumpa gambar ini..



dann...saya rasa elok lah kalau kita-kita ni..as housewife, buat senaman ni, kann...nampak senang dan mudah, boleh dilakukan bila-bila masa sahaja TAPIII....kalau tak ada keinginan, kekuatan melawan nafsu MAlaS tu...satu apa pun tak jadi TAUuu...So perkataan RAJIN mesti selalu ada dalam kamus harian kita. yer..ingattt....badan kita ni..(pompuan) nak pakai lama,,kenapa saya cakap pompuan?sebabnya kita yang melahirkan anak, selepas tu, menyusukan kemudian semuaaalah kita buat kerja rumah..layan suami lagi..so pompuan kena KUAT dan CANTIK !! kekekehh..

lagi satu,,,haaa..ni memang menjadi igauan pompuan,,menakutkan..! badan dah kurus tapii..peha kita ni..haaa...drumstik! bommbasstiikkk...besaqq..so how?? scary kan..nak pakai seluar pun fikir banyak kali, yang bergesel sekian hal..tak tau lagi yang dalam kain..hehe..peeediihh..


haa...tu tengok gambar tu, boleh buat kan?yang ni saya dah buat semasa latihan TWD..kecuali nombor 1 tu..huhu..itu dulu..cerita berbelas tahun lepas..hehe..sikalang?? ada buat tak?? yiillekk!! tak buat pun..yuhuuu..maybe saya rasa selesa dengan keadaan fizikal yang kurus kering, so nak shape apa lagi...walhal yang sebenarnya, bila kita KURUS, kulit, otot-otot kita jadi lembik, tak pejal..jadi cepat lenguh-lenguh badan bila buat kerja-kerja berat. Tak cantik juga..(-____-)



nak kaki macam ni tak?? so apa tunggu lagi, kena lah rajjhhinn buat senaman yang berkaitan..yang kat atas tu,,pegi gym, fitness center ke..ada duit lebih belanja lah diri anda dengan mengambil apa-apa suplemen, pilihlah yang boleh buatkan anda kurus sihat semulajadi..tanpa membahayakan diri sendiri. okei.. saya pilih suplemen Shaklee dan juga amalan makan makanan sunnah..opss lupa, boleh juga guna krim Syifa' yang saya jual tu tauu...masa berpantang saya pakai krim Syifa' ni letak kat perut then pakai bengkung..panas sangat..boleh kempiskan perut youuu..! Nak beli? boleh order dengan saya, murah jer..berbaloi beli..hehe..ok selamat mencuba senaman-senaman di atas. moga kita menjadi isteri yang PowerPuff gituu..hikhikkksss..



1 comment: