Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Friday, October 17, 2014

Lunch Apa Wehh??

Tuudiaaaa...
Sup Ayam

Sotong Goreng Kunyit Bersama Kacang Panjang
Haaa...ni lah yang saya sempat masak pagi tadi sebelum amik anak sulong dari tadika...kiranya tadi memang masak ekspress jugaklah..masak awal hari ni sebabnya kelmarin kami 3 beranak ni tak makan nasi pun dari pagi sampai malam. Tu la akibatnya bila mak diorang mai angin M***S....oppss bukan langsung tak masak tau..masak..hisshh mana boleh tak masak,,nanti apa anak-anak nak makan,,tak kan makan jajan dari bangun pagi sampai ke malam? hehee.. semalam saya buat kueh tiew sebungkus siap. biasanya saya buat half  aje.. so kami makan sama-sama lepas amik abang.. petang tu pulak saya buat cucur udang dan goreng kepok keping Tganu...of coz bersama air,,air kopi o..hehe..anak-anak boleh minum kopi,,lagi suka kopi o dari teh o diorang ni...memang mengikut sungguh apa yang ibu dan abi nya suka minum.hihii..

Ohh yer..malam tu pulak, saya just panaskan kueh tiew goreng yang masih berbaki dalam masa yang sama sempat lah jugak goreng pisang nangka yang amik dari kampung temph hari. aiisseyy belum habis-habis lagi tauu...sedih tengok sebabnya banyak..itu pun saya dah bagi kat jiran-jiran sebelah rumah..jiran yang jauh pun saya dah bagi,,hehe..ni jiran-jiran yang baik dengan saya lah, yang pernah bagi pape kat kami sekeluarga.syukur,,alhamdulillah ada juga jiran yang kita baik dan boleh jalin hubungan silaturrahim kan..kanngg..

Makan-makan kami bukan setakat tu aje tau...oleh kerana suami belum balik lagi dari kerja nya, saya pun memang dah berhajat pun sebelum-sebelum ni nak beli roti dari mamak si penjual roti..(pong pong tu)....'Ibu nak beli roti ni...' Haaa?? Nak roti nak rotii!!' gitulah perbualan antara saya dan anak-anak... yang kecik tu pun faham tau..hehe..excited bukan main lagi diorang ni..
Pintu grill dah di buka,,nak tunggu uncle roti laa...sambil-sambil anak-anak main kat luar jap, saya sempat menyapu dalam rumah..hekhee..hari tu tak sempat menyapu..sambil-sambil tengok gelagat anak dan saya sempat rakam satu gambar depa dua beradik..

Siblings

Hehe...bagus abang ni..pakaikan kasut tuk adiknya,,punya lah lama depa duk pisah pakai kasut..sekali saya pegi tengok, patutla susah abang nak masukkan kaki adik,,dah salah masuk..kiri ke kaki kanan..hahaha...kesalahan biasa budak-budak gini..
Pong Ponggg!!! roti dah lalu dekat rumah kami, kebetulan jiran pun ada nak membeli jugak..hehe..seronok bukan main anak-anak ni..biasalah budak-budak suka sangat, ye lah seminggu saya tak bawak pegi kedai sebab nya suami kena kerja luar kawasan..kehkehhh..so kami takleh nak langkah panjang...naik motor aje lah..=)

Ni lah yang nak sangat tu....dapat jajan sorang satu takpe lah..

kalau ikut diorang ni malam tu gak habis jajan ni,,memula simpan satu..eh eh pegi amik makan lagi..tak berhenti makan..sekali ibu angkat suara ni,,,amik simpan dalam fridge..haha...Makan Esokk!!..

p/s: Anak-anak saya so far alhamdulillah tiada masalah makan nasi..sentiasa berselera..tadi pun makan sampai angkat pinggan hirup..depa ni kalau yang berkuah terutamanya sup memang selalunya cam gitu lah.. abang pulak minggu ni makan mesti bertambah-tambah...tapi kan time makan tu sepah-sepah tu tak usah citer lah..ponat den ni haa..
Depa tengah lena tidur sebab tu lah entri saya ni paaannjaaaanggg...hakhaksssss

Bye uoollssss!!! 


No comments:

Post a Comment