Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Wednesday, October 29, 2014

Cerita Hari Ini

Mak Tok & Tok Wan bersama cucu pertamanya
Bergambar kenangan bertiga, hari tahnik anak sulong

Haii..Assalamualaikum..

Sebenarnya saja suka-suka aje letak gambar di atas.. tak de kaitan untuk cerita hari ini, tapi nak celah sikit tentang gambar di atas, Di tenung gambar ni, muka kami se akan sama kan? hehe..Perancang Allah Azzawajala sebaik-baiknya. Saat ni hati sangat gembira, seronok tengok zuriat pertama kami. Ya Allah sempurnanya. Halus aje, semuanya kiut-kiut..hehe..hidungnya mancung oohh..sakitnya melahirkan insan comel,handsome, soleh..insyaAllah al Hafiz..di beri nama Muhammad Izz Nuruddin...sebenarnya nak bagi nama Muhammad Nuruddin aje..tapi ibu nya gatal nak jugak letak Izz(kuat), memandangkan sepanjang hamil ibu nya sangat kuat. Istilah kuat tu nanti ada masa tenang-tenang akan saya kongsikan di sini, untuk tatapan abang suatu hari nanti. Oh yer, hajat di hati untuk tahnik kan anak pertama kami dengan orang alim,alhamdulillah tercapai. Siapa? hehee...Dato' Ustaz Harun Din. Allahuakbar,,terima kasih Allah atas peluang ini..Masjid Al Falah USJ 9 menjadi saksi. 

Saattt...nak cerita hal pagi ni, ok saya sakit perut,,memulas mulas mungkin sebab makan tengahari di kedai semalam agaknya, sebabnya anak sulong pun sama..berak-berak dia..hahaa..nasib suami melayan malam tadi. Tapi hairannya yang adik takde pulak, kami berdua aje yang ukk ukkk...hihi.

Tapi yang bagusnya abang pergi sekolah hari ni..(tadika),,eh lupa plak pasal cerita lagi satu,,masa suami nak gerak pergi kerja..dia ada bagitau, duit nya shot RM5000,,ermm,,dalam hati ada la tu,,salah kira kot.. bila dia sampai ofis nya, dapat whatsapp dari Hubbyku Syg...'Syg...shot 25K la..' adoiii...nak terkejut sangat tak boleh..tak tau nak kata...hanya doa dalam hati mudah-mudahan ada duit tu...Rabbi Yassir Wala Tu assir...hopefully ada lah duit tu..ehh bukan duit suami saya tau...itu semua duit rakan niaga suami..duit kami takde la sebanyak tu..uruskan duit orang aje kerja suami ku itu, InsyaAllah sampai masa nya kami pun dapat merasa duit lebih dari itu..ameen..

Bahayanya entri ku ini, cerita pasal duit aje noo...hehe..eh,,bukan saya sorang aje atas duit ni cakap pasal duit tau,,,tapi semua orang! semua orang ada duit, tengok duit, pegang duit, kira duit,,ahhh...hari-hari mesti mau ada duit kan? yelah nak apa-apa mesti perlukan duit. Jadi kena lah buat sesuatu, maksudnya kerja, usaha, doa dan tawakkal kepada Nya,,,saya kerja ni kerana Mu Ya Allah,,,aku ada banyak tanggungjawab..jadi aku kena lah bekerja..untuk menyenangkan orang-orang yang aku sayang, juga untuk mengkayakan ummah aku sendiri.

Saya doakan orang Islam Kaya Raya, dan tidak tergolong dalam kalangan orang yang kedekut..ingat bayar zakat, sedekah, buat amal kebajikan...

ok cikedouttt...sampai di sini sahaja untuk entri kali ini..insyaAllah saya akan terus menulis untuk tatapan suami,anak-anak dan mereka yang saya kenali mahupun tidak. Ilham itu datang dari Allah untuk dikongsi bersama. Yang baik datang dariNya, yang lemah itu saya..

Abang di tahnik Oleh Ustaz Harun Din





Salam Sayang










No comments:

Post a Comment