Peneraju Pasaran Baju Muslimah Terbesar di Malaysia

SweetMuslimah.com Baju Muslimah Kanak-kanak

Monday, September 22, 2014

Ceritaku

Assalamualaikum
Morning!!

Hepy Monday..

Selamat bekerja buat ibu2 gojes..

Hari ni mula persekolahan anak2 setelah seminggu bercuti,tapi semalam pun dah mula sekolah bagi negeri2 tertentu. Ermm mesti agak 'berat' untuk bangun awal pagi kan? Ohhoo bermula lah kembali rutin seperti sebelum2 ini.. jalan raya mulai kembali sesak..oh itu sudah menjadi lumrah bagi warga kota. Mungkin di tempat anda tidak mengalami keadaan seperti di kota raya. Saya pula? Tidak perlu bergegas gegas bersiap di awal pagi lagi seperti mana 8 bulan yg lalu.hehe..ini pilihanku, menjadi suri rumah kepada 2 orang anak lelaki yg kian aktif,lasak dan kuat serba serbi.

Tapi pagi ini cabarannya bila mana si anak bujang agak berat untuk mandi dan ke tadika. Dah siap berbaju iniformnya dia buat hal pula taknak..berkeras taknak pegi. Ermm sampai ke sudah tak nak. Puas si ibu bebel dan pujuk.
Pandai pula dia masuk bilik dan kunci,merajuk lah konon. Sabar aje lah. Dan sebenarnya saya amat geram dan marah dgn sikapnya yg semakin hari tak mendengar cakap kita sebagai ibu nya.

Mungkin ujian dan cabaran menjadi ibu dan membesarkan anak bakal saya lalui dan tempuhi..baru punyai 2 orang anak..bagaimanalah pula nak handle anak yang lagi ramai?? 7,8,9 atau 10??

Allah kuatkan daku....aku ingin berikan yg terbaik untuk mereka..anak-anakku...

Nukilan. ..ibu muda yg bekerja dari rumah..
www.kedaisuplemen.com.my

No comments:

Post a Comment